Kalandjaink

Trianoni megemlékezés

Most, hogy végre a döntéshozók is elfogadták az új ?ünnepünkről" szóló jogszabályt, a magunk módján mi is megemlékeztünk a "Nemzeti Együvétartozás Napjáról". Hívjuk inkább gyásznapnak.

 

Légirendészeti ellenőrzés

Pár hete, egy vasárnap este az aszódi PPG starthelyünkön légirendészek végeztek ellenőrzést

 

 

Márc 15-i PPG kötelék

Bár az időjárás kissé megtépázta a csapatainkat, végül is győztünk. A március 15-i, ünnepi kötelékrepülésünk az idén is sikeres volt.

 

Ünnepi minikötelék

104 éve, 1903. dec. 17-én szállt föl először motoros repülőgép. A Wright testvérek közül (pénzfeldobásos alapon) Orville ült a gépben, és 12 másodpercet repült. (Egyébként a sorsolás nem neki, hanem Wilburnak kedvezett, de ő pár méter siklás után a földnek ütközött és megsérült a gép. Ez pár nappal korábban volt. Így következett - a gép kijavítása után - Orville. 1904-ben már sikerült egy kört is repülniük, 1905-ben, szeptember 26-án 19 km-t, október 4-én 38 km-t, október 5-én 45 km-t repültek (38 perc alatt). A nemzetközi repüléstörténet ezt a dátumot tartja a (motoros) repülés születésnapjának.

Centenáriumi motoros repülés

2009.09.27-én vasárnap, Gödöllőn sikeresen lezajlott a Felhőút Sportrepülő Egyesület által szervezett, nem hivatalos, segédmotoros siklóernyős, magyar, tömeges repülési rekord kísérlet. A repüléssel az első, magyarországi motoros gépes repülés előtt tisztelegtünk, mely 1909. október 17-én, a Kisrákosi réten történt.

Hátimotoros célbadobó - célraszálló verseny

2009. augusztus 2-án abból a célból gyűltünk össze a reptéren, hogy megküzdjünk egymással hátimotoros célbadobás és leállított motoros célraszállás versenyszámokban. 11 versenyző és sok segítő klubtárs és néző jelent meg.

Hátimotoros sebességi világrekord 100 km-es háromszögön

A Plasma a szívemcsücske-ernyők között dobogós helyen áll azóta, hogy Szabó Gyuri jóvoltából először kipróbáltam. Repültem vele erős szélben, szélnyírásban, vaj időben, termikben, brutál termikben, olyan időben is, amire Péter azt mondta, nem vagyok normális? És jól vizsgáztunk. Egy dologgal nem igazán birkóztam meg, a forgolódó szélcsenddel (ernyősöknek ez talán nem annyira paradox fogalom), hajnali harmatos fűben, de volt pótvizsga lehetőség. Kellő tisztelettel közelítettem hozzá, mert eléggé más, mint amit megszoktam. Csak úgy hívom, Villámgyors Kiskedves. Olyasmi, mint kicsi Lányunk. Vibrálóan energikus, kicsi, karcsú, mosolygós, értelmes, és szépséges. Kiváló választás egy sebességi rekordkísérlethez.

Hátimotoros economy céltáv, női világrekord

Már nem tudom, ki mondta azt a motoros könnyűrepülés magyar nagyjai közül, hogy a Microlight hagyományosan a legtöbb rekordot termelő szakág, de nagyon igaza van. Idén különösen sok hátimotoros és trike-os világrekord született. Még mindig fiatal a sportunk, ez is benne van, meg persze a női alaprekordok felállításának, megdöntésének lehetősége. Meggyőződésem, hogy lehetne színesíteni magyar nevekkel a rekordlistát (és nem csak a nőit), tele vagyunk jó pilótákkal.

Hátimotoros economy háromszög világrekord

A 2008-as FAI-CIMA Commission Meeting több kedvező változást is hozott a Microlight pilóták számára. Ami engem érint, az az, hogy 2009-től - egyelőre csak a lábról induló hátimotoros osztályban létrehoztak külön női kategóriát is...

 

10 éve történt

2008 november 28-án délelőtt kaptam a telefonhívást, hogy Afrikába kellene mennem légi videózni, vállalom-e? De, gyorsan döntsek, mert ma van a vízumügyintézés utolsó napja. Én általában jól meggondolom, mielőtt fontos döntéseket hozok, de most nem ezt tettem. Félórányi gondolkodás után egy telefon Gál Szabó Andrásnak, a főszervezőnek, és már mentem is igazolvány fényképeket készíttetni, hogy még aznap délután bevigyem Pestre az útlevelemet...

Syndicate content
Clicky Web Analytics