Kalocsa - Baja 48.89km
Kalocsa - Baja 48.89km
Írta:Vágó Imre2010. |
Életem első szabad távja ! Pénteken mentünk megint Kalocsára,
Gáborral és Horák Gyuszival. A nap olyannak nézett ki mint az előző
héten péntek, gondoltam azért csak megint sikerül valami. Úgy gondoltam
hogy ma elindulok végre, ha csak egyszer is sikerül kitekerni rendesen
onnan csak elsiklok vagy 10 km-et, és már az is valami. De szerencsére
ennél jobb lett a vége.
Mikor odaértünk már sok nagykártya volt startra készen, illetve
startoltak is sorjában, és mindenki jött is vissza, senkinek nem adta.
Gyuszi mondta is, hogy kicsit még várjunk. Aztán egyszer csak két
szerencsés fent ragadt, én majdnem teljesen be voltam öltözve, pont jött
Bálint, rákötöttek a kötélre és már fent is voltam. Nagyon girhelősen
kezdődött, mire a leoldás után visszacsúsztam a termik vélt helyére már
csak 280 méterre voltam a földtől, és vagy 12-13 percig tartott mire
sikerült kitekerni 1200 fölé. Utána átnyergeltem egy másik emelésbe, és
továbbtekertem 1700 környékére. Persze közben sodródtam alaposan, de
kapaszkodtam a fékbe meg a termikbe, én ma távot repülök ha a fene fenét
eszik is... :-) Megvolt a magasság, el is indultam szépen hátszélben,
néztem a GPS-t, hogy merre haladok a legjobban, de nem volt nagy szél
fent sem, 5-15 km/h között ingadozott, 38-51km/h között haladtam. Bátya
után aztán egyszer csak nem volt felhő. Bevállaltam hogy bemegyek a
kékségbe, majdnem meg is szívtam, elkezdtem esni lefelé, ennek
következtében Dusnok mellett már erősen a leszállót nézegettem, meg a
traktort aki szántott alattam, hátha megbök az ekével valami
termikbuborékot és az majd megment. És igen ! Már nem számítottam rá
hogy megúszom. Azt tudtam hogy kb. akkorát repültem mint Gábor múlt
héten, ezért nem voltam túlságosan elszontyolodva, de akkor megjött az
emelés. Nagyon gyengén kezdődött, nullázgattam kicsit, majd tizedekkel
emelkedtem, és 4-500 körül kezdtem csak elhinni, hogy megúszom. Addigra a
termik erősödött, néha már 2 méterrel is emelt. Nézegettem, hogy vajon
honnan jön a bubi, vagy legalábbis hova tart, de minden tiszta lett
amikor elkezdett hízni felettem a kis felhőpamacs. Megint 1500 felett
voltam, búcsút intettem a traktorosnak és mentem tovább. Erre a
megmenekülésre nagyon büszke vagyok, már nem sokkal több mint 200
méterrel voltam a talaj felett. Utána jöttek a települések, a GPS
kijelzőjén azonosítgattam őket, Sükösd, Érsekcsanád, és ha nem lennék
tök hülye a földrajzhoz akkor biztos az a sziget is jelentett volna
nekem valamit amit megláttam már elérhető távolságban. Nem kicsit
élénkültem meg mikor rájöttem, hogy Baja van előttem, és minden jel
szerint túl is jutok rajta ! Sajnos azonban az emelések gyengék voltak,
1200 körül rendesen dobált is néha, és a rosszul beállított beülőm miatt
a hasizmom is kezdett tiltakozni. :-) Ráadásul megint kék volt előttem
az út, így Baja felett szinte végig -2 -3 méteres süllyedéssel haladtam.
Volt ugyan 1-2 gyenge emelés, de miután 1-2 körökkel sem sikerült
megtalálni a tutit, tovább haladtam, gondoltam csak lesz majd valami,
láttam odébb szép aranyló búzatáblákat is. Hát nem volt. :-) Lehet én
fáradtam el már kicsit, emelést sem találtam így szépen behelyezkedtem
Baja és Vaskút között egy földútra és leszálltam. Elmondhatatlan az
érzés, az első durva GPS adatok szerint is vagy 45 km-et repültem !
Gyorsan telefonáltam haza, és egy kis örömködés után elcsomagoltam a
cuccom, hogy a közben Gáborért és értem induló Gyuszi elé menjek. Gyuszi
ugyanis helyben repült Kalocsán, gyengének ítélte az időt, és ezért
szerencsére a kocsi közelében maradt. Gáborral rádión beszéltem, ő még
vagy 1800-on siklott el Baja felett ( na igen a tudás az tudás ! http://www.xcontest.org/hungary/repulesek/reszletei:gkonrad/9.7.2010/12:...
), és végül a határsáv mellett szállt le mikor elfogyott az anyag. Nem
semmi nap volt. Lefelé az autóban Gyuszi még győzködött hogy a DHV1-es
ernyőmet mielőbb cseréljem le minimum 2-esre, de mikor Gáborra várva
beszélgettünk Garán a kocsma előtt már azt mondta, hogy még egy évet
repüljek ezzel, repüljem szét ! :-) Hát ez is lesz, remélem sikerül
elérni a 100km-es táv / DHV besorolás arányt elérni még az idén. :-)
Nagyon köszönöm Gábornak és Gyuszinak a szállítást, nélkülük a második
kaland kissé hosszabbra nyúlt volna ! :-)
http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:glbtech/9.7.2010/11:53
- 4797 reads