Kalocsa - Baja 48.89km

Kalocsa - Baja 48.89km

Írta:

Vágó Imre

2010.


 

http://glbtech.dyndns.org/

Életem első szabad távja ! Pénteken mentünk megint Kalocsára, Gáborral és Horák Gyuszival. A nap olyannak nézett ki mint az előző héten péntek, gondoltam azért csak megint sikerül valami. Úgy gondoltam hogy ma elindulok végre, ha csak egyszer is sikerül kitekerni rendesen onnan csak elsiklok vagy 10 km-et, és már az is valami. De szerencsére ennél jobb lett a vége.
Mikor odaértünk már sok nagykártya volt startra készen, illetve startoltak is sorjában, és mindenki jött is vissza, senkinek nem adta. Gyuszi mondta is, hogy kicsit még várjunk. Aztán egyszer csak két szerencsés fent ragadt, én majdnem teljesen be voltam öltözve, pont jött Bálint, rákötöttek a kötélre és már fent is voltam. Nagyon girhelősen kezdődött, mire a leoldás után visszacsúsztam a termik vélt helyére már csak 280 méterre voltam a földtől, és vagy 12-13 percig tartott mire sikerült kitekerni 1200 fölé. Utána átnyergeltem egy másik emelésbe, és továbbtekertem 1700 környékére. Persze közben sodródtam alaposan, de kapaszkodtam a fékbe meg a termikbe, én ma távot repülök ha a fene fenét eszik is... :-) Megvolt a magasság, el is indultam szépen hátszélben, néztem a GPS-t, hogy merre haladok a legjobban, de nem volt nagy szél fent sem, 5-15 km/h között ingadozott, 38-51km/h között haladtam. Bátya után aztán egyszer csak nem volt felhő. Bevállaltam hogy bemegyek a kékségbe, majdnem meg is szívtam, elkezdtem esni lefelé, ennek következtében Dusnok mellett már erősen a leszállót nézegettem, meg a traktort aki szántott alattam, hátha megbök az ekével valami termikbuborékot és az majd megment. És igen ! Már nem számítottam rá hogy megúszom. Azt tudtam hogy kb. akkorát repültem mint Gábor múlt héten, ezért nem voltam túlságosan elszontyolodva, de akkor megjött az emelés. Nagyon gyengén kezdődött, nullázgattam kicsit, majd tizedekkel emelkedtem, és 4-500 körül kezdtem csak elhinni, hogy megúszom. Addigra a termik erősödött, néha már 2 méterrel is emelt. Nézegettem, hogy vajon honnan jön a bubi, vagy legalábbis hova tart, de minden tiszta lett amikor elkezdett hízni felettem a kis felhőpamacs. Megint 1500 felett voltam, búcsút intettem a traktorosnak és mentem tovább. Erre a megmenekülésre nagyon büszke vagyok, már nem sokkal több mint 200 méterrel voltam a talaj felett. Utána jöttek a települések, a GPS kijelzőjén azonosítgattam őket, Sükösd, Érsekcsanád, és ha nem lennék tök hülye a földrajzhoz akkor biztos az a sziget is jelentett volna nekem valamit amit megláttam már elérhető távolságban. Nem kicsit élénkültem meg mikor rájöttem, hogy Baja van előttem, és minden jel szerint túl is jutok rajta ! Sajnos azonban az emelések gyengék voltak, 1200 körül rendesen dobált is néha, és a rosszul beállított beülőm miatt a hasizmom is kezdett tiltakozni. :-) Ráadásul megint kék volt előttem az út, így Baja felett szinte végig -2 -3 méteres süllyedéssel haladtam. Volt ugyan 1-2 gyenge emelés, de miután 1-2 körökkel sem sikerült megtalálni a tutit, tovább haladtam, gondoltam csak lesz majd valami, láttam odébb szép aranyló búzatáblákat is. Hát nem volt. :-) Lehet én fáradtam el már kicsit, emelést sem találtam így szépen behelyezkedtem Baja és Vaskút között egy földútra és leszálltam. Elmondhatatlan az érzés, az első durva GPS adatok szerint is vagy 45 km-et repültem ! Gyorsan telefonáltam haza, és egy kis örömködés után elcsomagoltam a cuccom, hogy a közben Gáborért és értem induló Gyuszi elé menjek. Gyuszi ugyanis helyben repült Kalocsán, gyengének ítélte az időt, és ezért szerencsére a kocsi közelében maradt. Gáborral rádión beszéltem, ő még vagy 1800-on siklott el Baja felett ( na igen a tudás az tudás ! http://www.xcontest.org/hungary/repulesek/reszletei:gkonrad/9.7.2010/12:... ), és végül a határsáv mellett szállt le mikor elfogyott az anyag. Nem semmi nap volt. Lefelé az autóban Gyuszi még győzködött hogy a DHV1-es ernyőmet mielőbb cseréljem le minimum 2-esre, de mikor Gáborra várva beszélgettünk Garán a kocsma előtt már azt mondta, hogy még egy évet repüljek ezzel, repüljem szét ! :-) Hát ez is lesz, remélem sikerül elérni a 100km-es táv / DHV besorolás arányt elérni még az idén. :-) Nagyon köszönöm Gábornak és Gyuszinak a szállítást, nélkülük a második kaland kissé hosszabbra nyúlt volna ! :-)

http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:glbtech/9.7.2010/11:53

Clicky Web Analytics