Szakirodalom

A siklóernyős célraszállás veszélyei

Szabó Péter

A SIKLÓERNYŐS

CÉLRASZÁLLÁS VESZÉLYEI

Gondolatok a "hétköznapi" és a "versenyszerű" siklóernyős célraszállásról

2013.

 

Siklóernyős tandembalesetek

Megtörtént (németországi) tandembalesetek ismertetése, elemzése, statisztikák, a DHV ajánlásai.

 

 

A féloldalas csukódás 2. rész

A teljes cikk tartalma: A féloldalas csukódás okai, megelőzése, kupola reakciói csukódásban, csukódás fajtái, pilóta tennivalói, befűződés, teszteredmények, gyakorlás módja... Alapos ismertető a DHV-tól, képekkel és videókkal, két részben

Pár gondolat a porördögökről

A közelmúltban meghallgattuk egy meteorológus szakembertől a porördögökről szóló előadást.
Történt már nem egy repesemény is ezzel a meteorológiai jelenséggel kapcsolatban országosan és az egyesületünkben is. Tavaly egy látványos fedémesi kalandunk is volt, amikor is egy a földről felkapott ernyőt (felcsatolt beülővel együtt) több percig reptetett egy porördög.

A féloldalas csukódás 1. rész

 

A teljes cikk tartalma: A féloldalas csukódás okai, megelőzése, kupola reakciói csukódásban, csukódás fajtái, pilóta tennivalói, befűződés, teszteredmények, gyakorlás módja... Alapos ismertető a DHV-tól, képekkel és videókkal, két részben

Mondd csak, mitől is fordul?

Mitől is fordul a siklóernyő és melyek azok a paraméterek, amelyek hatással vannak a fordulás jellemzőire; spirál stabilitás, instabilitás

Horror-repülés a zivatarfelhőben

Gyakran előfordul, hogy siklóernyősök elstartolnak vagy pedig a levegőben maradnak akkor is, ha a cumulusok túlfejlődnek és zivatarveszély fenyeget. Ez a veszélyes játék már nem egy életet követelt: azok többsége, akiket úgy istenigazából beszippantott egy cumulonimbus, nem éli túl ezt a rémálmot. Davor Jordas, horvát pilóta ennek ellenére kétszeresen is szerencsés volt, hiszen túlélte a zivatarfelhőbe szívódást...

Gondolatok a siklóernyős sport biztonságáról - és egyéb dolgokról

Az élet minden területén állandóan kockázatokkal kell szembenéznünk. Bármit is csinálunk, az kockázattal jár a testi épségünkre nézve. Ha nem csinálunk semmit, az is kockázattal jár. A repülősportok esetén az átlagosnál gyakrabban merül fel a kockázat, a biztonság kérdése.

A halálspirál

Az elmúlt évben több halálos kimenetelű baleset történt, melyek közvetlen oka a merülőspirál volt. Az esetek többségében kevés repült idővel, vagy közepes gyakorlattal rendelkező pilóták repültek DHV1 vagy DHV 1-2-es ernyőikkel. A pilótákat gyakran rádión keresztül irányították, vagy egyszerűen csak maguktól döntöttek úgy, hogy kipróbálnak egy spirált - kemény spirálba kerültek, ami egészen a földig tartott.

Esőben NE repüljünk!

Az esőben repüléssel járó problémákat a sárkányosok már évek óta ismerik. A sárkány (mylar-bevonatú) belépőélére kerülő vízcseppek megzavarják a szárnyprofil körüli áramlást, és jelentősen megváltoztathatják a szárny repülési tulajdonságait. Úgy tűnik, ugyanez a probléma a siklóernyőket is érintheti.

Tartalom átvétel
Clicky Web Analytics