Felhőút eseménybejelentési útmutató
FELHŐÚT SPORTREPÜLŐ EGYESÜLET
siklóernyős repülőesemény bejelentési útmutató
2018.
Ha van 100 ember az egyesületben, akik évente két eseményüket bejelentik, akkor cserébe mindannyian évi 200 esemény tanulságaiból tanulhatunk!
Megjegyzések:
1. Ez az esemény bejelentés nem helyettesíti a törvény által előírt esemény bejelentési kötelezettségeket.
2. Ez a bejelentés csak az egyesület szakmai és biztonsági munkája elősegítésére történik.
3. Az esemény bejelentéseket az egyesület titkosan kezeli, és semmilyen körülmények között sem adja tovább semmilyen más szervnek, vagy személynek.
4. Nyilvánosságra hozatal csak statisztikai adatként történik, vagy több éves késleltetéssel, sematikusan, azonosíthatatlan módon (nevek és helyek nélkül).
1. Az esemény dátuma:
(óra, perc pontossággal)
2. Az esemény helye:
(felszállás helye, esemény helye, esetleg GPS koordinátákkal is)
3. Bejelentő neve, minősége (jogosítási szintje):
Bejelentő minősége pl.: eseményt szenvedett, szemtanú, hallomásból értesült az eseményt szenvedettől, hallomásból értesült szemtanútól, hallomásból értesült másodkézből.
4. Az eseményben érintett(ek) neve (jogosítási szint(jük):
Jogosítási szintek:
NÖVENDÉK I. (tanfolyam alatti), NÖVENDÉK II. („A” vizsgás)
PILÓTA („B” vizsgás), OKTATÓ
TANDEMPILÓTA, TANDEM SZAKOKTATÓ, TANDEM UTAS
CSÖRLŐKEZELŐ, TANULÓ CSÖRLŐS, CSÖRLÉS SZAKOKTATÓ
PPG NÖVENDÉK, PPG PILÓTA, PPG SZAKOKTATÓ
TRIKE NÖVENDÉK, TRIKE PILÓTA, TRIKE SZAKOKTATÓ
EGYÉB:………………………………………………………………….
5. A repülés jellege:
(KISDOMBOS, HEGYI, CSÖRLŐS, PPG, TRIKE, SZÓLÓ, TANDEM)
6. Az érintett légijármű(vek) gyártója, típusa (ernyő, motor):
7. Az esemény mely repülési szakaszban történt:
Felszálláskor (30m alatt), repülés közben (30m alatt – 30m felett) leszállás során (30m alatt), csörlés közben, leoldás után, stb.
8. Meteorológiai körülmények (amennyiben jelentősége van):
SZÉLERŐSSÉG, LÖKÉSESSÉG, TURBULENCIA, STB. Vagy: NINCS INFORMÁCIÓ, NINCS JELENTŐSÉGE,
9. A bejelentő által valószínűsített okok:
(PILÓTA HIBA, KITÖRÉS, CSÖRLŐKEZELŐI HIBA, METEOROLÓGIAI OKOK, ERNYŐ MŰSZAKI HIBA, MOTOR MŰSZAKI HIBA, MÁS MŰSZAKI HIBA, SEGÍTŐ HIBA, UTAS HIBA, stb.)
10. Az esemény leírása:
(Törekedjünk kizárólag az esemény szempontjából lényeges tények, objektív, rövid, pontos, időrendileg helyes, megfogalmazására.)
11. Az esemény következményei:
(PILÓTA SÉRÜLT, LÉGCSAVAR JAVÍTHATÓAN-JAVÍTHATATLANUL SÉRÜLT, KERET SÉRÜLT, KUPOLA SÉRÜLT, MÁS SZEMÉLY SÉRÜLT, MÁS DOLOG SÉRÜLT)
Az eseményt szenvedett (-ek) sérülései, helyszíni ellátása, orvosi ellátás, stb.
12. A bejelentő további megjegyzései (véleménye, hozzáfűzni valója):
A bejelentés során elsősorban csak a tényeket kell leírni. Ha más is leírásra kerül, akkor ezt el kell különíteni, ebben a pontban kell megtenni, (és jelezni kell pl.: „szerintem”, „véleményem szerint” stb.), tehát a bejelentő a véleményét itt, a „megjegyzések” rovatban fejtheti ki.
13. Bejelentés dátuma:
- 219 olvasás


